Om mig

Stockholm, Sweden
Hur tar man sig tillbaka till Livet när kroppen har klappat ihop i till exempel utbrändhet? Hur får man den att fungera igen, utan att bromsen ständigt ligger på som någon slags säkerhetsspärr - för att man en gång inte lyssnade på varningssignalerna den sände ut? Och hur kan man våga lita på sin egen kapacitet? Denna blogg är min terapi och samtidigt kom-ihåg-anteckningar över all information jag hittar, och de erfarenheter jag gjort och gör på vägen tillbaka. En sådan blogg som jag själv hade behövt läsa när tillvaron började krackelera. Välkommen att kommentera och bidra med egna tips! Men kom ihåg att jag inte är medicinskt utbildad. Jag vill bara förmedla min historia och de tips som har hjälpt mig.

tisdag 15 februari 2011

Näring för utmattade

Tidigare har jag läst artiklar om olika tillskott och så har jag ibland gått till hälsokosten med något tips jag läst och köpt en burk zink, Q10 eller vad som nu varit "i ropet". Men idag frågade jag specifikt vad man ska ta för tillskott om man har bränt sina reserver till total utmattning. Mannen i affären (Gunnar) förklarade direkt att binjurarna är involverade och gav mig en lista på vad man behöver för att stärka dem, liksom kroppen i övrigt. Jag fick förtroende för det han sa och detta var hans rekommendationer:

Supervitalis Multivitamin och mineraltillskott
Chlorella – ett kompletterande ”-
Extra magnesium under minst tre månader tills man mår bättre, och alltid D-vitamin under de solfattiga månaderna.

Macca-rot (som också fungerar som ett afrodisiakum)och Rosenrot för mer energi.
Lakrits är också bra för binjurarna tydligen.

Nu jäklar - detta är är året då jag ska bli helt återställd!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar