Om mig

Stockholm, Sweden
Hur tar man sig tillbaka till Livet när kroppen har klappat ihop i till exempel utbrändhet? Hur får man den att fungera igen, utan att bromsen ständigt ligger på som någon slags säkerhetsspärr - för att man en gång inte lyssnade på varningssignalerna den sände ut? Och hur kan man våga lita på sin egen kapacitet? Denna blogg är min terapi och samtidigt kom-ihåg-anteckningar över all information jag hittar, och de erfarenheter jag gjort och gör på vägen tillbaka. En sådan blogg som jag själv hade behövt läsa när tillvaron började krackelera. Välkommen att kommentera och bidra med egna tips! Men kom ihåg att jag inte är medicinskt utbildad. Jag vill bara förmedla min historia och de tips som har hjälpt mig.

måndag 14 februari 2011

Sömn - läs en bok

Jag har en liten tunn lampa som jag kan läsa med på natten utan att väcka min man eller bli pigg själv. Så snart jag vaknar och inte kan somna om så tänder jag och läser en stund, och det slår nästan aldrig fel; jag somnar efter bara ett par kapitel. Ibland är jag lite irriterad och då läser jag någon halvtrist faktabok (gärna på engelska) och då somnar jag ofta snabbt. Ibland behöver jag liksom lite ”tröst” och då läser jag någon härlig må-bra-bok. Senast läste jag Per Anders Fågelströms stockholmsromaner från förr i tiden – de gav ett härligt perspektiv på tillvaron nuförtiden. ”Herregud –vad spelar allt det här för roll om 200 år till…”

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar