Om mig

Stockholm, Sweden
Hur tar man sig tillbaka till Livet när kroppen har klappat ihop i till exempel utbrändhet? Hur får man den att fungera igen, utan att bromsen ständigt ligger på som någon slags säkerhetsspärr - för att man en gång inte lyssnade på varningssignalerna den sände ut? Och hur kan man våga lita på sin egen kapacitet? Denna blogg är min terapi och samtidigt kom-ihåg-anteckningar över all information jag hittar, och de erfarenheter jag gjort och gör på vägen tillbaka. En sådan blogg som jag själv hade behövt läsa när tillvaron började krackelera. Välkommen att kommentera och bidra med egna tips! Men kom ihåg att jag inte är medicinskt utbildad. Jag vill bara förmedla min historia och de tips som har hjälpt mig.

onsdag 23 februari 2011

Städa relationer

Frustrerande relationer kan dra enormt mycket energi. Men det är inte alltid så lätt att avgöra hur man ska göra för att ordna upp sådana relationer. Ska man ta upp och diskutera allt som irriterar eller ska man försöka att bara acceptera saker och ting? Var går gränsen för vad man kan prata om, och med vem? Och när ska man lägga ner, och kanske till och med avsluta en vänskap?

Personligen har jag hellre färre men bra vänner, och de jag då väljer att umgås oftare med är också sådana som jag kan vara rak och öppen med. Sedan har jag visserligen andra lite ytligare ”kompisar” också, men dem släpper jag inte in på samma sätt heller, så då spelar det inte så stor roll om de säger ”sårande” saker – jag låter mig inte såras. Jag bryr mig inte, utan gör något annat, med någon annan, när jag blir irriterad.
Tolerans och acceptans även här. Men emellanåt också lite mer distans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar